Pygmémaria

När det gäller föregående inlägg så var källan JVA (Johan Von Ahn). Shit vad man får lära sig av honom nu, karln jobbar ju och är riktigt bildad.

Dagens tacksamhet går till Ylva som kom på skolan idag och lånade ut sin cykelpump. Jag har faktiskt inte provat den ännu eftersom den bildade karln kom med idén att jag kunde pumpa däcken vid lärarhuset men med tanke på att mina däck läker så är det oerhört bra att jag fått låna den. Då är det bara för mig att fylla på när det behövs. Alltså jag menar inte nu att jag ska låna den i all evighet utan jag har tänkt att Ylva ska få tillbaka cykelpumpen när hon kommer hit och hämtar sina leggins och skor. Då kan vi slå två flugor i en smäll och avnjuta en mys/te/surr-kväll också. Om ni undrar varför Ylva har glömt sina leggins hos mig så är det precis som ni tror; det blev för varmt en kväll och ja....ehm, behöver jag säga mer?! Jag tror att vår "open relationship-status" på facebook talar sitt tydliga språk.

Idag tränade vi block på beachträningen och jag måste säga att det var väldigt nyttigt för en pygmé som mig. För att inte tala om omöjligt. Man ska som över med händerna och trycka bollen hårt ner i backen så att inte motståndarna kan fånga upp den och anfalla igen. För er som är bekant med mitt utseende och min längd, kan ni nog tänka er att det ser ganska roligt ut, jag kommer i princip knappt upp med mina fingrar över nätkanten. Men som tur är jag inte den enda som mäter lite drygt en och en halv meter (väldigt underdrivet här) över havet, så Adde sänkte nätet så vi fick känna på den härliga känslan som man får av att lyckas med en block.

Sen dog jag efter bodypumpen och nu sitter jag här, framför datorn, lite halvapatisk. Får se om det blir några barn gjorda, jag skulle verkligen behöva skriva lite mer på x-jobbet men ja.... ni vet. Hur motiverad är man klockan 22 en torsdagkväll?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback