Friskare idag

Idag är jag mycket bättre i förkylningen och jag har inte alls ont i öronen. Då kanske jag ändå kan åka och titta på fotboll ikväll. Umeå södra har premiär mot sunnanå och det hade faktiskt varit hur kul som helst att titta.

Igår satt jag hos lina i frisörstolen i fyra timmmar. F y r a timmar liksom! Mitt hår blev tvättat två gånger och jag hade lugnt kunnat tvätta det tre gånger till. Först gjorde hon en ching jong (det är på tok alldeles för felstavat) men den lyckades inte så bra eftersom jag har uppklippt hår och alla mina korta längder stod ut. Då inte detta funkade gjorde hon en svinrygg och den tyckte jag var jättefin. Lina vart inte alls nöjd eftersom själva utbuktandet var för långt ner. Så jag ska hem och bli tränad på om två veckor igen. Som sagt jag åker lätt 10 mil för att bli hållen på med i håret (jag vet att min svenska suger här). Men det var inte enbart nöje som uträttades i frisörstolen, jag lyckades även nästan läsa ut en avhandling som handlar om vad som händer när elever möter olika typer skönlitterära texter och jag fick en del idéer till examensarbetet.

Idag åker jag med 13.00 bussen till umeå och sedan ska jag försöka läsa ännu mer. Hade så gärna tränat idag men jag ska försöka hålla mig ifrån iksu så att jag blir frisk som en nötkärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback