vad händer?!?

De senaste dagarna har gjort lite smått störda saker. Vad sägs om följande: 

- Köpt en almenacka för att starta om mitt nya liv. Jag brukar gärna vilja göra så när något har hänt och jag känner för en omstart. Glad i hågen efter att ha varit på akademibokhandeln satte jag mig och skrev in mitt namn, telefonnummer och dylikt. När jag sedan bläddrade fram till sidorna med datum upptäckte jag att almenackan var för 2009. Hur faan kan man ens sälja 2009:års almenacka i slutet av maj 2008???

- Glömt bort att jag parkerat min bil utanför ingången till mitt hus där man absolut inte får stå och detta resulterade ju givetvis i en parkeringsböter. Efter UFC-Ersboda matchen i onsdags snabbade jag mig hem för att jag skulle hinna få se slutet av Grey's anatomy. Såklart fanns det inga parkeringsplatser (parkeringsmöjligheterna suger på liljansberget) så jag ställde bilen alldeles utanför ingången med tanken att jag skulle gå ut och flytta den så fort grey's var slut. Självklart glömde jag bort det här och blev en aningens förvånad när jag kom ut på morgonen och insåg att det var min bil som hade en parkeringsböter på rutan.

- Tagit fel bilnyckel så när jag ska låsa upp min bil upptäcker jag att nyckeln går till en annan golf. Hemnycklarna ligger såklart i bilen så jag kan inte heller ta mig in hemma. Som tur var kunde jag få tag i personen i fråga och ganska snabbt komma in i bilen.

Lägg därtill att jag tappade min telefon återigen på brännbollsyran. Förra året lyckades jag ju verkligen tappa telefonen men då fick jag aldrig tillbaka den. I år hade jag tur då en ärlig kille hittade den. Men vad jag inte riktigt förstår är att telefonen låg brevid killens cykel och det enda jag kan tänka att jag gjort är att jag måste ha lagt den på backen medan jag låste upp min egen cykel. Hur skadat är inte detta på en skala?!? På endast några dagar. Tror jag behöver lite vila i vågsnäs för att återgå till mitt normala jag.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag köpte en skitfin almanacka på Åhléns som räcker från juni 2008 till juni 2009. Rekommenderas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback