Älskade sol

Alltså, vart är solen? Eller dagsljuset kanske jag ska säga...det är så sjukt drygt att inte få se åtminstone en liten skymt av vår underbara sol. Känns nästan som att jag har glömt bort hur det kändes att ha solens lysande strålar i mitt ansikte. På sommaren är jag väldigt duktig på att klaga på solen. Ni vet, när man kör bil och solen är precis nedanför den här grejen (som jag inte kommer ihåg vad den heter) som man ska skymma solen med. Det blir fullständigt omöjligt att se någonting av sitt körande. Irriterande om något! Eller när man spelar beach och precis när man ska slå bollen så ser man ingenting och givetvis slår man rakt i nät. Jäkla skitsol som bara skymmer ens sikt hela tiden. Så jag kan erkänna att jag svurit både en och två gånger åt vår kära sol. Men idag vill jag ta tillbaka allt ont jag sagt och bara önska den tillbaka. Så snälla sol, kom tillbaka till mitt liv! Jag ska aldrig någonsin mer svära åt dig eller kalla dig dumma saker. Då ska jag inse ditt värde och ödmjukt ta på mig solglasögonen!

Ett grattis måste jag också skriva. I dubbel bemärkelse! (J)

Vart går man i övik på juldagen? Det är den ständiga frågan och jag blir inte så mycket klokare efter att ha pratat med mina vänner. Jag önskar att det vore som "back in the days" när alla gick på statt. Där är det stort och alla får plats. Eller åtminstone de flesta iallafall. Som det varit de senaste åren har alla varit utspridda på oleays, platinom och Harrys och det är ju trist. Men jag tror siktet är inställt på Harrys iallafall...

Ylva, vet du om att du har gjort den roligaste och coolaste inbjudan ever till luciafesten!?! Grymt påhittig tjej det där... :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Visst var det en fantastisk inbjudan?! Det ska bli skoj!

Postat av: ylva

Man tackar och bockar. Det var faktsikt syrran som kom med tipset. Maria du kan ju alltid komma till Lycksele på juldagen och spendera lite tid med mig och Petra på det beryktade Hotell lappland haha :P

2007-12-06 @ 18:17:34
URL: http://ylvson.blogg.se
Postat av: Maria

Ja men allvarligt, det kanske jag ska göra?! Jag har ju aldrig varit på det berömda lapplandshotellet så det skulle nog vara en bra idé :)

2007-12-06 @ 23:10:28
URL: http://mariapinglan.blogg.se
Postat av: ylva

ha ha ha nu ska du nog inte lova för mycket, men man får ju helt klart säga att det är en upplevelse :)

2007-12-07 @ 00:23:37
URL: http://ylvson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback