julstress, kära vänner och toppmatch i hockey :)

Ja, så kan man faktiskt sammanfatta min dag. I morse (eller om jag ska vara helt ärlig var det faktsikt i dag, t o m efter lunch) åkte jag och mamsen in till stan. Det första vi gjorde var att leta efter skor till mig. Tur hade jag också. Jag vet inte om det någonsin hänt mig förut men i den första butiken jag gick in i hittade jag mina önskeskor så jag är gladare än den gladaste. I vanliga fall så brukar jag aldrig hitta det jag behöver. Ja, ni vet väl själva hur det brukar vara. Man ska ut på något bus på lördagen och hela långa veckan har man gått i affär efter affär men man hittar absolut ingenting. Däremot när man inte behöver något så hittar man givetvis den perfekta outfiten (Där har vi det igen, ödets ironi). Men idag stod faktsikt lyckan på min sida. Därefter gick vi till min butik. Eller min och min, rättare sagt där jag brukar jobba. Mamma hittade fina kläder till sanna, min brors flickvän (Oops, jag hoppas verkligen inte att hon läser här. I så fall är jag körd. Jag vet ju själv hur hemskt det är att veta om vad man ska få i förväg). Sen blev det lite julstress på stan. Fast lika stressigt som det var, lika roligt var det att vara på stan. Det blev kära återseenden, bankbesök, glögginhandel, shortsinhandel och en mysig fika med Jennie och Maria. Fast vi hann inte direkt prata så mycket med varandra. Men det tog vi ju igen ikväll på hockeyn ;) och vi kommer ju ta igen det ännu mera imorgon när vi ska ut och äta middag på olearys. Oj så mysigt! Nä nu måste jag nog hoppa i säng och tjäna peng. Annars blir det på tok för stressigt för mig imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback