Nu blev jag förbannad!


Jag hade skrivit ett jättemysigt inlägg här om julen och såklart försvann alltihopa. Så jäkla irriterande!!! aja, här är iallafall ett jättefint julkort som jag hittade på nätet... alltid något!



Varför sitter jag här och skriver när jag har hur mycket som helst som behöver skrivas på uppsatsen?! Min självdiciplin lyser med sin frånvaro. Jag skulle behöva ett motivationspiller eller något. Men det finns ju så mycket annat skoj man kan göra istället för att plugga... :) typ facebooka (jepp, det är ett faktum, SAOL får nog utöka listan med ett nytt begrepp). Jag sitter här och försöker bestämma när exakt jag ska ta mitt pick och pack och dra ner till övik inför julen. Har hela tiden sagt att jag ska åka fredagen den 20/12 men nu börjar jag nästan bli sugen på att åka ner tidigare... fast samtidigt kan jag ju inte träna beach hemma heller och jag jobbar bättre på uppsatsen när jag är här (gör jag?!). Hm, det tåls att tänka på.

Det är mycket kul i jul som står framför dörren... på fredagen (den 20:e) ska vi ett gäng tjejer ut och äta. Vi ska fira jennie i efterskott och jag tror att det kommer bli en kanonkväll! Öviks uteliv är ju oftast inte det bästa men när det är helger, och främst jul, är det många hemvändare som är i farten. Sen är ju mina kalaspinglor jennie och maria med så då kan ju inget bli tråkigt. På lördagen har jag bokat tid hos min frisör så då får jag bli lite piffad inför julen :) Juldagen är ju, som alltid, en partyhögtid och det ser jag verkligen fram emot. Min andra Maria, Maria Ö, kommer hem från New york och det ska bli så kul att träffa henne! Givetvis ska det bli minst lika kul att träffa kathrin och Karin också :) *längtar*

Imorgon ska Ylva ha sin luciafest och hon har utlyst en tävling för bästa julgranspyntet. Första priset är den ärofyllda platsen längst upp i granen. Jag hade en bra idé men jag tror nästan att det kan vara lite för elak. Jag oftast duktig på att komma på elaka idéer, varför är det så? Jag måste bli bättre på att komma på lite mer snälla idéer :) Jag undrar om det finns någon kurs i det... typ inspiration till snällabus 7 hp VT -08. Kanske en idé, UMU?! Jag hade iallafall hellre läst den kursen än tråååk ck3 som jag ska läsa. Först två veckor i skolan, sedan den omtalade mardrömstentan, följt av fyra veckors praktik och därefter är det uppsatsskrivning hela våren. Tur att jag och soffan ska skriva tillsammans annars skulle jag nog ha väldigt svårt att motivera mig. Men vänta nu, varför sitter jag nu och skriver om vårens skolarbete?! Känns som att det är en evighet tid och oron över det kan faktiskt vänta...

I veckan måste jag också köpa julklappar. Innan jag åker hem ska jag köpa till Anders, Soffan, kusinStina och maria...hm, det känns lite svårt för jag har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa till någon av dessa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback