Dessa söndagar...

Söndagkväll och en ny vecka ligger runt hörnet... Jag kan inte för mitt liv förstå varför man inte tar vara på söndagar bättre än vad man gör. Varför aktiviverar man sig inte? eller nu ska jag inte skriva "man" för det kanske alla ni andra gör. Typ går långa promenader, fikar med nära och kära, tränar, besöker vänner som man inte träffat på länge etc. Jag gör inte det. Jag borde bli bättre på att hitta på något roligt och verkligen ta vara på den lediga dagen. Som det är nu så är min söndag en enda lång transportsträcka till den stundande veckan. Fast jag har faktiskt varit duktig på att åka och titta på när grabbarna lirar match. Men har de ingen match, blir jag genast oaktiverad. Nä nu ska det bli ändring på det! Nästa söndag ska jag V E R K L I G EN göra något som jag tycker är roligt. Fast nu ser jag, när jag tittar i min kalender, att det är sikeåmatch nästa söndag...men det är bra, då slipper jag ju fantisera ihop något annat att göra :)

Jag tycker verkligen att det är hur kul som helst med dessa matcher. Jag har väl aldrig varit ett större fan av att titta på handboll. Givetvis, sportälskare som jag är, har jag alltid haft en brinnande intresse av titta på olika matcher men då har det först och främst handlat om hockey eller fotboll och då ifall någon som jag känner spelar. Det roligaste som finns, tycker jag, är att titta på någon som man känner som spelar en match. Då spelar det egentligen ingen roll om det är en elitseriematch i hockey eller en div 5 match i fotboll, bara jag kan få känna med personerna som spelar. När johan började snacka om deras matcher tyckte jag de lät kul att titta, dels för att jag aldrig haft chansen att titta på seniorhandboll och dels för att jag själv spelat handboll under några år i min ungdom. Men nu när jag blivit ett riktigt sikeåfan har jag även gått o kärat ner mig i sporten... Det är en fysisk sport där det hela tiden händer mycket. Spelet är uppbyggt på det offensiva och det blir många mål. Sen är det ofta också det lag som är det bättre laget som vinner matchen. Då menar jag att det inte ofta är tur som avgör. Som i hockey, då pucken olyckligtvis träffar en skridsko, och via målvakthjälmen går den sedan in i mål...Ja, ni förstår säkert vad jag menar. Kort och gott, jag gillar att titta på handboll. Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag tycker att det är sååå mysigt i jenninghallen med denna stämning som de har där. Sikeå verkar vara en fantastisk förening med otroligt många eldsjälar och goa människor. Jag säger bara: Sikeå kommer att lira i allsvenskan nästa år! Kom ihåg var ni läste det först :)

Så denna söndag har varit en dag i stillhet. Min kära Carolina har masserat mina fötter och det uppskattades mycket. Jag kan inte förstå hur jag, som 26-åring, kan ha sådana smärtor. Det riktigt värker och jag undrar hur det kommer kännas om fem år?! Jag vet, man ska inte gå händelserna i förväg men eftersom det gör så ont nu så borde det inte bli bättre med tiden... det är ju inte så att man bara kan ta av sig fötterna och vila dem under en dag. Fick jag önska mig vad jag ville i världen just nu så skulle det vara ett par nya fötter (nu pratar jag om det fysiska). Inga silikonbröst, ingen botoxinjektion, inga större läppar, bara ett bara nya fötter. Det borde väl ändå inte vara för mycket begärt?!

Nä nu väntar sängen, ett äpple och en bok som jag fått låna av johan (Jag minns att jag sprang av Ron Mclarty)
susselisussa gott nu because I will :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback