efterklokamaria

Natten till idag somnade jag halv fem. Varför undrar ni säkert då och det enda jag kan svara på det är att jag tror det hade att göra med den mängd kaffe jag svepte i mig igår hemma hos jojje. Det är dumt att dricka kaffe sent och det är ännu dummare att dricka typ två STORA koppar på kvällen... Jag har inte trott att jag blivit påverkad av det tidigare men det fick jag ju sannerligen movisat igår. Jag var hur trött som helst helst när jag gick till sängs men ändå låg jag och bara och vred och vände mig till förbannelse. Även fast jag hade lite panik över att jag aldrig kunde somna tröstade jag mig med att jag hade världens längsta sovmorgon. Vi skulle inte träffa gruppen förrän kl 15. Sweeet! Jag tänkte för en sekund att jag skulle sätta min telefon på ljudlös men lika snabbt konstaterade jag att den enda som skulle kunna ringa mig tidigt var mamma och hon visste att jag hade sovmorgon så därför brydde jag mig inte om att göra det. Vilket var dumt, oerhört dumt. Klockan 8.30 ringde min telefonen och jag svarade såklart (Jag kan inte för mit liv begripa varför jag inte bara slog av den). På andra sidan hör jag david sjungandes på den käcka dängan "goooodmorrrrråååååån, goooodmåååååron. hör fåglar....."

DÅ ville jag döda han! Han babblade på och jag va helt borta och förstod knappt vad han sa...

Jag förstår att ni tänker att jag bara borde ha lagt på och det kan jag inte riktigt heller förstå varför jag inte gjorde. Men har jag väl vaknat så har jag jättesvårt att somna om. Åtminstone 9 gånger av 10 kan jag INTE somna om igen och så var även fallet denna gång.

Iallafall så sitter jag här nu, klockan halv ett på natten, och försöker förbereda min redovisning imorgon. Lika dumt som det var att jag drack kaffe igårkväll, lika dumt är det att jag sitter här nu och försöker förbereda mig inför morgondagen. Varför har jag inte gjort det tidigare?

En sak som jag är väääldigt bra på iallafall: Att vara efterklok :)

Att ett brev på posten kan göra en så orolig...

godnatt så småningom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback