Ett "tyck synd om mig"-inlägg :)

Vad är det för mening att det snöar när det ändå tinar bort direkt igen? Jag blir blöt om fötterna, det går knappt att cykla och det är tokhalt på mornarna. Jag hatar denna "mittimellanårstid". Missförstå mig rätt, hösten är mysig och även våren men precis i övergången mellan senhöst och tidig vinter, även senvinter och tidig vår, är det bara jobbigt. Det är slask överallt och fötterna är mer blöt efter en promenad till skolan än efter ett bad. Jag vet inte heller hur jag ska klä mig, antingen svettas jag ihjäl för jag tagit en alldels för varm jacka eller så går jag omkring som en en vandrande isbit för att jag tror att det är varmare än vad det egentligen är. För att inte tala om alla dessa jackor och skor som tampas om en plats i hallen. Jag vill ju inte heller hänga undan dem eftersom jag inte riktigt vet vilken jag ska ta.

Turjagharenbloggsomjagkanskrivaiomminaenormtstoraproblem:)

Idag har det varit grupparbete. Eller arbete och arbete. Vi enades om ett ämne (till slut) och ska återigen träffas imorgon och slå våra kloka huvuden samman. Efter det, blev det lite häng i vårt nya favorithus på campus. Jag trodde faktiskt aldrig någonsin att jag ens skulle gilla naturvetarhuset men där har jag ändrat mig.

Jag är arg också, på tal om mina fötter i föregående inlägg. I lördags på rex var det en tjej som stämplade mig med sin klack. En riktig fotbollsstämpling och det kändes som jag såg stjärnor.Jag ville slå på henne en fet smäll eftersom det gjorde så ont men återigen är det tur att det är långt mellan tanke och handling.  Det var också tur att min promillehalt inte låg på 0 -strecket annars hade det nog kommit stora Lille-skutt tårar från mina ögon. Jag förstår att det inte var hennes mening men när det gör så ont har man inte riktigt den förnuftiga tanken i sitt huvud. Idag är den alldeles blå och jag har även ett stort sår där. Nåja, det går över... jag inser nu, vilket otroligt bittert inlägg det här blev. Ett riktigt "tyck synd om mig"-inlägg. Men sådana får man skriva!

Kommentarer
Postat av: ylva

Jag skickar en liten tyckasyndomtanke till dig ;) Jag gillar också naturhuset föresten. Nä nu ska ja ta mig i säng så jag är pigg till grupparbetandet imorn. Ses i hum :D

Postat av: Kristina Ö

ajdå. har man ju varit med om, gör så sjukt ont! hörs snart! :) kramar och pussar till dig

2007-11-06 @ 16:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback