For u M

Vilken härlig fredag jag haft. Jag och Maria har suttit och myst och fikat. Pratat, pratat och pratat. DET är litvskvalité! En kär vän som man inte hunnit prata med på väldigt länge och ett mysigt fik med med god föda är nog bland det bästa som finns. Ok, Georges är väl kanske inte det mysigaste fiket i övik men för mig idag var det ändå det optimala. Min Maria är grym så enkelt är det bara. Jag är så glad för att jag har en sådan fin vän. En sådan typ av vän som står med båda fötterna på jorden och som man kan lita på i vått och torrt. Vad som än händer så vet jag att jag kan ringa henne när som helst och sådana relationer är ovärderliga.

Det roliga med oss två är att vi har haft ett litet upphåll i vår vänskap. Vi hookade upp någon gång på det fina 90-talet när vi båda var med i Modos fotbollsskola. Vi gick inte på samma skola men efter den veckan började vi hänga med varandra. Eller kanske, som man då uttryckte sig, "va" med varandra. Två 11-åriga marior som tyckte sig vara tuffast i världen. Vi tyckte också att det var något speciellt mellan oss eftersom min pappa fyller år på hennes födelsedag och hennes pappa fyller är på min födelsedag...Jag ler åt minnena när jag tänker tillbaka. (ni som har läst tidigare inlägg om vincent pontare, så var maria den tjejen jag fick ringa till honom åt). Maria hade många äldre kompisar och det tyckte jag var hur coolt som helst. Jag fick ju "va" med dem. På något sätt var ändå maria alltid lite tuffare än mig och jag såg upp till henne. I slutet på högstadiet kom vi ifrån varandra och under gymnasietiden hade vi inte så mycket kontakt. Några år efter gymnasiet då jag bodde i växjö var jag på tillfälligt besök hemma i övik och då sprang jag på henne, vi bytte nummer och sommaren efter tog vi oss i kragen och började ses igen. Sedan dess har vi "funnit" varandra på nytt. Maria är fin. Hon är sådan typ av människa som jag kan ha galet skoj med en utekväll där allt kan hända men hon är också en person jag skulle kunna sitta hur länge som helst med och prata om livets stora gåtor. För några månader sedan läste jag en insändare i en tidning där en person hade skickat in ett brev där hon uttryckte sin kärlek för en mycket god vän. Jag tyckte det var så fint och dessa rader vill jag nu tillägna dig, Maria:

"jag tycker inte bara om dig för den människa du är utan också för den människa du gör mig till"

image4

Denna bild är från afterskiin på en galen tripp i vemdalen-06


- och nej, jag är inte lesbisk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback