Fotbollsgalan

Idag har jag:

läst, läst och läst om mörkrets hjärta(igår läste jag i mörkrets hjärta)

varit på skolan vääääldigt länge

varit med om att min ena knapp på kappan lossnat - johan(min hjälte) sydde därefter fast den eftersom mina sykunskaper lyser med sin frånvaro

Sett fotbollsgalan

Vilken gala. Eller snarare vilken tråkig gala. Tidigare år har den varit mycket, mycket bättre. Jag vet inte vad som fattades riktigt men den var som inte rolig någonstans. Jag vill ha mer humor och fler som bjuder på sig själva... På tal om att bjuda på sig själv, Bengt Andersson lyckades iallafall locka fram mitt hjärtligaste skratt för kvällen. Vad hade karln druckit egentligen, absint?! Kul var det iallafall när alsing febrilt försökte få kontakt med honom under intervjun. Andersson, med sina ögon i kors, svarade ugnefär fem minuter efter det att frågorna ställdes... Men det är klart han ska fira sitt efterlängtade guld! (Hur skulle man själv varit liksom...)

Fyra klänningar fick jag det till. Jag pratar alltså om programledar-jessicas outfit som inte direkt var något att hänga i julgranen. Eller egentligen skulle man, bokstavligen, kunna hänga henne i julgranen så julgransaktig som hon såg ut. Hon är ju vanligtvis en toppingla och till vardags är hon hur snygg som helst men jag vet inte vad hennes stylister, sminköser och frisörer hade gjort med henne ikväll... I och för sig är jag kanske inte den mest flashigaste fashiontjejen heller men det ska mycket till innan jag svidar om till den där silver-glittrande, "kortaste ever"- klänningen och beger mig ut på mitt traditionella lördagsbesök på rex.

Imorgon väntar en ny spännande dag. Vi ska träffas med gruppen och göra det sista inför onsdagens redovisning (Ylva, jag lovar och lovar och lovar att inte vara sen imorgon). Därefter är det freerideturnering på iksu och jag längtar! Har inte rört bechbollen nu på snart två veckor (Ok, jag ljuger eftersom den ligger här hemma men jag menar spelat)

Hopp i säng och tjäna päng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback