skridskor, eld och en yxa

Jag är hur trött som helst. Idag är det en sån dag som jag känner mig som en påse skridskor. Det är soffans uttryck. Eller egentligen ska man inte använda uttrycket på sig själv utan när man beskriver någon annan. T e x "Såg du vad han hade på sig, han såg ut som en påse skridskor". Det vill säga, det syftar på att personen i fråga kanske inte direkt hade sin bästa dag rent utseendemässigt. Egentligen är det ett ganska elakt uttryck om jag tänker efter... fast jag gillar det ändå, det är lite orginellt. Jag har t o m försökt etablera det i övik men där har det inte samma effekt. Ordet skridskor i övik sammankopplas ju enbart med något positivt...

På tal om elaka uttryck: "det såg ut som att det hade brunnit i hennes ansikte och någon hade försökt släcka elden med en yxa"... Ja vad säger man?! V-A och Bobby är kreativa kl 04.00 en lördagnatt

Nä nu ska jag faktsikt lägga mig i sängen och börja läsa en ny bok...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback