Fredag och umeå

så var jag här igen. Jag känner mig som en jojo som ständigt åker fram och tillbaka mellan övik och umeå. Fast nu är det slut på det. För ett tag iallafall. Jag behöver lugn och ro. Åtminstone för att kunna börja skriva på den här förbaskade hemtentan. Innan jag åker ner på stan idag vill jag åtminstone ha kommit igång. Annars blir söndagkväll på tok för jobbig för mig... tvätttid varvat med en icke påbörjad hemtenta känns inte så inspirerande på en söndagkväll. Allra minst när man vet att man har en dryg vecka framför sig.

Idag ska jag:

* På stan - David ska köpa sig en jacka och ett par skor. Det behöver han eftersom han söp bort jackan förra helgen när han var i göteborg. Skorna eldade hans kompis upp...  Det var iallafall inte husvagnen som eldades upp (detta hände i påskas när david o hans kompisar var i åre o festade). Så jag måste agera smakråd. Det ska även inhandlas en födelsedagspresent till Peter. Frågan är ju bara vad man köper till någon som redan har allt? Jag skulle vilja köpa ett säsongskort så han fick se skellefteås alla hemmamatcher på plats men det är nog lite dyrt för en student som jag. Alternativt kan jag be David sälja sig själv och diverse tjänster så kan vi nog tjäna ihop till ett fint säsongskort...

Det känns som att det blir en lååång dag på stan!

Vi har även vår obligatoriska starzfika . Egentligen fattar jag inte varför vi fikar där. Kaffet är inte gott, det finns inget bra "go-fika" och miljön är ju inte den mysigaste. Fast johan och david måste ju få sin del av deras obligatoriska span på brudar. Själv föredrar jag Mekka! (Själv spanar jag aldrig).

* Systemet såklart! måste inhandla allt som skall förtäras under morgondagen.

* Börja med hemtentan. Då menar jag verkligen BÖRJA med hemtentan. Kom igen nu, Maria! Det är inte så jobbigt som det verkar. Förmodligen!

* Åka till Åsjön, äta god mat och ha en riktig myshemmakväll framför teven. Och jag ska äntligen få se Pirates of caribian....som jag längtat! Jag är förmodligen den enda som inte sett den ännu.

Va härligt att det är helg! Jag fullkomligen ÄLSKAR fredagar...



 


Kommentarer
Postat av: ylva

"Själv spanar jag aldrig"??? Vem är du och vad har du gjort med Maria? :P

2007-10-26 @ 16:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback