Nu är jag här igen...

Jag har kommit på en sak. Jag vill ju ha en blogg... Har börjat att skriva här förut men slutade. Vet egentligen inte varför för jag tycker ju att det är kul att skriva. Inte minst att gå tillbaka hit o läsa om allt man gjort. Så jag ger det ett nytt försök! Från och med nu ska jag bli en bloggdrottning :)

Egentligen borde jag lägga mig i sängen o sussa nu. Men jag är alldeles på tok för pigg och uppe i varv för det. Jag har gjort det jag älskar mest av allt i världen att göra fram till klockan elva ikväll - nämligen att spela beachvolley. Det blir man ju inte direkt trött av så jag känner att jag skulle kunna springa ett varv runt umeå. Eller två :) Det är ju så sjukt skoj!!! (Inte att springa runt umeå utan jag syftar tillbaka på beachvolleyn) Jag förstår inte att jag inte har upptäckt den här sporten tidigare i mitt liv. Typ när jag fem eller ngt. Då kunde jag ju ha varit proffs nu (storhetsvansinnevarning här...) o tjänat en massa pengar! Haha, näe inte direkt men jag kanske hade kunnat behärska mina avslut och kunna känna mig en aningen offensiv i min spelstil. Ja ja det kommer väl.... Som sagt, jag är otroligt glad över att jag hittat en sport som jag verkligen älskar att göra, el utöva kanske jag ska säga. Det känns som att fotbollen fått en ersättare för jag har då aldrig varit tjejen som gillar att springa på gym!

(Men maria, är du skadad eller?!? Har du någonsin sett 5-åringar spela beachvolleyboll?)

På söndag vankas det en challengerturnering på IKSU. Det ska bli riktigt skoj med tanke på att jag inte spelat en "riktig" turnering sedan i mitten av augusti. Dagen till ära är dock dagen efter en mycket efterlängtad 30-års fest så dessa två roliga tillställningar infaller tyvärr lite olägligt... Jag kan faktiskt inte välja bort något av dessa heller. Festen har jag vetat av länge och det är inte varje dag en kär vän fyller 30 år. Förra veckan fick jag veta att turneringen skulle spelas och med tanke på att det så sällan anordnas inomhusturneringar så vill jag verkligen spela den. Det positiva i detta är att min partner, Carro, också ska ut på roligheter. Så det blir två spaka deltagare i firma Strömgren/Berggren... :) hur som helst, det är inte VM och vill man ha roligt ska man ha roligt! På alla sätt o vis...

Imorgon har vi redovisningar hela lååånga dagen. Vi börjar kl 8.30 och här sitter jag 01.30 som ett ufo. Jag borde verkligen gå och lägga mig! Men jag hade faktiskt tänkt vänta ut John Blund idag...annars ligger jag bara o vrider o vänder mig i sängen, febrilt kämpandes med Molloy men återkommer ständigt till att konstatera att jag tänker på något helt annat än det jag läser.

Min lillebror ringde mig ikväll och berättade att jag ska vara tillgänglig klockan 14.00 på Torsdag. Tillgänglig, vad menar han med det? Han svarade inte på några frågor alls utan antydde något om att det skulle vara en överraskning... hm, jag gillar överraskningar men det kan bli jobbigt om man liksom är fel i situationen. Alltså om man ska iväg på något roligt och t e x har fler kläder på sig (nu låter det som att jag är värsta fjollan, som jag till en viss del är, men inte egentligen så mycket). Som när jag fyllde år och fick en hästridning i present av mina kära sambosar. Då kom jag klädd i skinnjacka, klänning, supertunna leggings och stövlar. Det slutade ju lyckligt, jag fick låna Anders tröja, paulinas skor och leggingsarna visade sig vara ett utmärkt plagg att rida i. Men det är just sådana situationer jag fasar lite för... aja, det blir som det blir och sådan brukar lösa sig :) jag tror jag helt enkelt få släppa lite på mitt kontrollbehov.

Idag flyttar min kikkan och jag fäller en tår. Självklart är jag oerhört glad att hon får bryta upp och komma till en ny stad med allt vad det innebär. Men jag kommer sakna henne oerhört mycket! Kikks, vägen till umeå är inte lång och du får flytta hem precis när du vill. Då skulle jag bli gladare än gladast! Näe...självfallet ska du ge sthlm en chans och jag önskar dig all lycka till. Jag tror att det kommer ordna sig för dig där till det bästa! Du äger ändå på dansgolvet på rex -now and forever :)

NU måste jag sova! godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback