Sådärja!

Nu är jag glad igen. Måndagen är över och det är Tisdag. På något sätt avskyr jag Måndagar. Det känns som världens absolut tråkigaste dag! Igår var jag dessutom hemma för jag mådde inte så bra. Feber, ont i halsen och en röst värre än Bonnie Taylor gjorde att jag tog beslutet att strunta i skolan igår. Även sånt avskyr jag. Kännns som att man går miste om ett helt år och att man inte har någon som helst koll alls. Men idag är jag tillbaka och ska ta igen det jag missat. Jag har nämligen bestämt att jag ska sitta på skolan jääättelänge. Eftersom jag ändå inte får något gjort hemma så har jag tagit det vuxna beslutet. Då kanske, kanske jag kommer igång med min hemtenta.

Igår var jag, johan och David på bio. (Jag vet, om man fixar att gå på bio så borde man klara av skolan också men jag kände att jag behövde komma ut. När David kom med förslaget kunde jag inte säga nej)."The Kingdom" stod för underhållningen. Den var faktiskt riktigt bra. Även om jag, innan filmens början, mer var sugen på en sliskig tjejfilm så blev jag positivt överraskad. Det är en film som speglar verkligheten utomordentligt (och vad vet jag om hur det ser ut i Saudiarabien?!), el åtminstone såsom jag tror att verkligheten skulle kunna se ut. Den främsta anledningen till att jag tycker det är hur objektiviteten snyggt vävs in i filmens slutskede. För precis som i det verkliga livet så kan man alltid se saker ur två olika synvinklar...

Nu måste jag till skolan! Hejsvejs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback