Två månader till julafton...

Helt seriöst! T V Å månader kvar...eller egentligen t o m mindre, eftersom det är den 25:e idag. Det är fullkomligen absurt!  Om jag tittar två månader tillbaka i tiden hade jag just kommit till umeå och man kunde fortfarande bada, gå i skor barfota och sitta och titta på fotboll utomhus i enbart linne (självfallet inte ENBART linne). Det känns liksom närmare till det än det gör till en massa snö och jultomtar... Jag fick för övrigt psykbryt när jag var och handlade på coop ute på ersboda här om dagen. Det fanns nämligen en massa tomtar, glitter och julgranar överallt! Jag känner mig nästan kränkt, här vill man njuta av den mysiga hösten. Tända ljus, göra upp brasor och bara låta lugnet sjunka in, då drar handeln igång med deras massmarknadsföring och fullkomligen överöser oss stackars kunder med sånt som man redan kommer känna sig spyless på i slutet av november....herregud, det är ju halloween nästa helg, satsa på det istället!

En timme bakåt på söndag och det tackar jag gud för. Då får jag sova en timme längre och då kommer jag i min bästa form till samlingen inför turneringen kl 8.30. För egentligen är ju klockan så mycket som 9.30 och precis som alltid brukar jag vara pigg som en lärka vid den tiden på söndagmornar. Helst dagen efter jag festat :)

Jag svär vid min morfars grav: Ingen efterfest på lördag!

Så. Nu är det på papper också. Eller papper och papper, webben menar jag. Men själva uttrycket står sig bättre än ifall jag skulle skriva " Nu är det på webben också". Iallafall så kan man inte bryta något som man lovat och inte minst när man skrivit ner det. Det känns bra!

Idag har jag klippit mig. Eller inte jag, min frisör Lina. Det va skönt att klippa bort lite av långhåret...blir ju så svårt att ha någon frisyr när håret bara hänger. Fast jag har inte tagit så mycket på längden, hon har mest bara skurit i det och klippt upp det. Det känns väldigt skönt iallafall! Jag har världens bästa frisör måste jag säga. Hon är sjukt duktig! Synd bara att hon bor i Övik och jag i Umeå...men vad gör inte piffan för sitt älskade hår :)

Nu måste jag sova! ska upp i tidiga ottan för tajma in Karro o lifta med henne de tio milen norröver...
Ett hett musiktips by the way: Alicia Keys med No one... hur bra låt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback