Min kväll på coverclub/schlagerklubben

Mina ben är inte vackra just nu. Båda knäna ser ut som två blåa bollar och hela min vänsterfot är alldeles blå. För att inte tala om mitt lilla sår på högerknä som har blivit lite smått inflammerat efter träningen i sanden igår (jag vet, här får jag skylla mig själv). Men det var inte mitt fel i början. En dum jävla brud som var så full att inte hennes ben kunde bära henne ramlade in i mig i lördags på schlagerklubben och själv så stöp jag rakt ner i backen. Eller backen och backen, det var i trappen och den smärta jag kände då går nog inte med ord att beskriva. Efter fallet så sprang jag till garderoben, hämtade mina saker och satt mig sedan i trappen till utgången. Då upptäckte jag ett stort hål på mina leggins och min klänning och jag blev förvånad hur mycket blod det kunde komma ur ett sådant litet sår.

Tidigare har jag varit lite småstolt när mina ben haft blåmärken eftersom det har tytt på att jag kämpat mig gul och blå efter bollen i en fotbollsmatch. Nu är det varken snyggt eller särskilt beundransvärt när jag berättar att jag fått dem efter ett krogbesök. Även min förmåga att spela beach är inte 100 procentig eftersom jag inte kan slänga mig efter bollarna så bra. Sen är det ju inte så skönt att få sand i såret där glasbiten satt. Det är efter sådana här gånger man frågar sig själv om det verkligen är värt att gå ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback