allajävlahjärtansdag

Det här med allahjärtans dag börjar så smått stiga mig åt huvudet. Det är blommor, chokladaskar, kort, ännu mer blommor och rött och rosa i förbannelse överallt dit mitt öga når. Tidningar överfylls med annonser av mysiga middagar på tu man hand och smycken har aldrig någonsin varit så billiga - och det blir till och med extra billigare än billigast om man slår på stort och förlovar sig dagen till ära. Jag är absolut inte bitter men det känns bara så överpretantiöst med allt detta. Om man nu är så kär och verkligen älskar en annan människa, kan man inte visa det på andra sätt och under alla de andra dagarna på året?!?

Men jag ljuger om säger att jag inte alls tycker att datumet 14/2 är lite speciellt ändå. Snacka om hyckleri....

Idag har jag träffat 3:orna. Där gjorde jag samma presentation som igår och följande trodde eleverna om mig:

  • Att min stora dröm är att bli författare
  • Att mitt favoritprogram på teve är Idol
  • Att jag alltid tar mittenbitten i alladin-asken
  • Att jag kör volvo
  • Att jag är framåt och vill lära känna nya människor
  • Att jag är 22 år
  • Att jag har sambo och att jag varit tillsammans med den människan i ett och ett halvt år
  • Att jag har hund
  • Att jag tycker om ämnet svenska(!)
  • Att jag föredrar mysiga hemmakvällar framför att gå ut och festa
  • Att jag gillar att laga mat och då är det främst thailändsk mat som gäller
  • Att jag aldrig köper kläder på rea

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej pinglan! Brukar läsa här ibland, du bjuder på roliag händelser:P
Kan bara instämma dom allahjärtansdag, överskattat!
Ha det fint tjejen!
Kramkram

2008-02-12 @ 23:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback