Bara inte det blir gramatik...

Det kändes som att hela den här dagen i skolan var bortkastad. Föreläsningen var inte den roligaste och inte heller lektionen som handlade om portfolioanvändning. Plus en massa, massa ångest över praktiken. Och jag som inte ens fått tag i min handledare heller. Jag har ringt och ringt men aldrig har jag lyckats pricka in hennes raster. Fast jag har kollat hennes schema och försökt ringa då hon inte har lektioner. Lärare borde ha en jobbmobiltelefon som de måste svara i jämt! Då slapp man sånt här... Sedan så känns fem veckor i Övik inte så jätte-inspirerande. Visst det är kul att vara ute och ha lektioner men nu när jag kommit igång med beachandet så bra vill jag verkligen bara vara här och träna. Som tur är blir det umeå och iksu på helgerna. Det är åtminstone något... ÅÅÅÅ, jag hoppas verkligen inte att jag måste ha gramatik med eleverna. Även fast jag vet att jag måste underhålla de kunskaperna men jag vill verkligen inte ha det. Det lyser igenom hur tråkigt jag tycker att det är och då är det inte lätt att få eleverna intresserade.

Ikväll har jag varit på ett spinningpass och därefter mötte jag upp ylva. Vi begav oss hem till mig och där blev det en massa ältande, tedrickande och ännu mer ältande. Men nu är det slut på det. Nu är det bara Ylva som ska älta.

Nu är jag mer trött än den tröttaste människan på jorden och jag önskar att jag va en björn som kunde gå i ide och inte vakna förrän till sommaren. Men då missar jag ju resten av denna vecka och det vill jag inte!

Kommentarer
Postat av: Elin

Grammatik som är så fantastiskt roligt! =)

Postat av: Maria

Åh Elin, jag önskar att jag kunde vara lika positivt inställd till grammatik som du är. Kan du lära mig? :)

2008-02-06 @ 14:31:19
URL: http://mariapinglan.blogg.se
Postat av: Elin

Haha, jag kan ju alltid försöka!

2008-02-06 @ 22:36:42
URL: http://eliste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback