Den blonda lilla saken

Idag träffade jag tvåorna första gången. En tjej som satt längst bak i klassrummet skrek till min handledare: "ska inte den där blonda lilla saken ta och presentera sig?"  Herregud, tänkte jag. Jag är väl ingen "sak". Eller så kanske jag är det....hm, elever är väldigt spontana har jag märkt. Ett tydligt bevis på detta var dagens incident när en elev tände eld på böckerna i sitt skåp. Brandlarmet utlöstets och eleverna gick sakta men säkert ut på skolgården. Varken jag eller de övriga lärarkandidaterna trodde att det var något som hänt eftersom vår LLu:are hade berättat att det skulle ske en brandövning under de kommande veckorna. När vi sedan kom in i skolan stank det rök överallt. Detta fick mig att tänka på att man inte bör vara så naiv alla gånger. Det kan ju faktiskt hända något.
Iallafall så trodde eleverna följande om mig:

  • Att jag är besatt av Carola
  • Eftersom jag är besatt av henne har jag laddat min telefon med 200 kronor så jag kan ringa och rösta på hennes bidrag i lördagens tävling i melodifestivalen
  • Att jag har svart bälte i alla kampsporter förutom sumobrottning
  • Att jag är positiv och morgonpigg
  • Att jag spelar i monsterhårdrocksband
  • Att jag är 24 år
  • Att jag dricker Oboy eftersom jag varken tycker om te eller kaffe
  • Att jag äter müsli till frukost
  • Att jag har en pojkvän som jag är med på min fritid
  • Att jag har två hundar
  • Att jag tycker att Johnny Depp är världens hetaste kille
  • Att lila är min favorit färg
  • Att jag alltid måste ta i saker två gånger
  • Att jag är äldst i syskonskaran
  • Att jag är allergisk
  • Att jag inte har någon fritid eftersom jag jobbar extra på ICA
  • Att jag går på gympa och yoga
  • Att jag red när jag var liten


Nu ska jag bege mig hemåt. Som det optimala barnbarnet jag är, har jag köpt en liten allahjärtansdag-bakelse åt min älskade mormor. Hoppas hon blir glad!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback