pensionärmaria

jag har lovat mig själv att jag inte ska bli en sporadisk bloggare så därför måste jag skärpa till mig. Och det genast. Så, vad har hänt sedan sist?! Ja, jag är iallafall frisk nu. Eller kanske inte jättefrisk men så frisk som jag kan vara iallafall. Jag hade min första lektion i fredags och det gick över förväntan mycket bra. Direkt efter lektionen körde jag upp till umeå för att stressa vidare till beachträning. Jag hoppas verkligen inte mamma läser här eftersom jag lovade henne att jag inte skulle träna med tanke på mitt sjukdomstillstånd tididgare i förra veckan (i det här fallet är min kära mor väldigt klok eftersom man inte ska träna när man varit sjuk. Men jag är fortfarande hennes dotter och jag har inte riktigt ännu kommit upp i hennes klokhetspoäng).  Iallafall så tränade jag och det gick väl mindre bra. Eftersom jag inte hade rört en beachboll på c a två veckor så var inte direkt känslan och tajmingen den bästa. Men kul var det! Sen blev det spelkväll för hela slanten. Mitt lag vann inte direkt utan snarare blev vi tokspöade men eftersom jag inte bryr mig om att vinna utan bara spelar för att ha roligt så gjorde det absolut ingenting. För jag är inte den typen som spelar för att vinna. Abolut inte den typen....

Ännu en helg utan utgång och snart börjar jag känna mig som en pensionär. Jag kanske rentav köper mig ett par bingolotter till helgen. Sugen, någon?! Nej nu måste jag gräva fram party-maria och bege mig ut i Umeås nattliv. Tror bestämt att jag ska ge mig på en högoddsare i helgen och gå ut på schlagerklubben. Det sägs att det är det händer så jag får vackert trotsa mina fördomar och ge stället en chans tror jag. Hm...

Idag hade jag min andra lektion och den gick väl....sådär. Vi gick igenom några verktyg för elevernas novellskrivande och jag hoppas att de fick ut något av lektionen. Det är det där som jag tycker kan vara så svårt. Att verkligen NÅ fram till eleverna. Som jag sa till min handledare idag, det är verkligen tur att jag har några terminer kvar för jag känner mig inte färdig någonstans. I och för sig så lär man inte känna den dagen man står där som nyutexaminerad lärare heller....

Nä nu väntar greys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback