Skojävel

Lördagmorgon och jag håller på att tvätta. Finns det något tråkigare än att tvätta? Man är fast hemma och kan inte göra något annat än att sitta och vänta på att tvätten ska bli klar. Det sjuka med det systemet vi har i vår tvättstuga är att vi kan inte komma in i tvättstugan någon annan tid än när vi har bokat. Så om jag skulle glömma bort min tvätt eller glömma något i tvättstugan kommer jag inte in ifall jag inte har bokat en tid. Idiotiskt. Annars är tvättstugan sjukt fräsch och det finns många tvättmaskiner. Så det förjänar en en guldstjärna!

Något som inte förtjänar en guldstjärna är mina skor som jag köpte för 1100 riksdaler alldeles innan jul. Igår när jag kom ner på stan kändes min vänsterfot väldigt blöt. Visst, det var slask och snö/regnstorm men vänsterfoten kändes mycket blötare än min högra fot. När jag tittade ner på foten hade hela skon på yttersidan släppt från sulan. Det kändes ungefär som att jag gick omkring i ett par flipflops. Klockrent med andra ord, helst när man just kommit ner på stan och hade en miljon ärenden att uträtta. Så det var bara att bege sig till första bästa skoaffär och försöka hitta mig ett par vinterskor. Förmodligen vilar det någon form av skoförbannelse över mig. Tack till Ylva för att hon hade tålamodet att stå ut med mig i min panikslagna jakt efter ett par nya skor.

Ikväll ska jag på megazone och skjuta. Det kommer förmodligen bli hur roligt som helst. Vi ska basta och käka där också så det blir en helkväll.

Nu ska jag trotsa tvättstugan och gå ut på en långpromenix :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback