snö och jag vill ha vår

Nu är det typ trettiofemhundrameterjävla snö ute. I slutet av februari och sen i höstas har det varit vår-väder varenda eviga dag. I och för sig är det bra om jag tänker på barnens stundande sportlov och att vi äntligen får den vinter som vi så länge gått och väntat på. Men samtidigt så vet jag att all denna trettiofemhundrameterjävla snö kommer, fortare än vi anar, smälta bort och då står man där och svär i förbannelse över all slask. Låter jag bitter?! Hm, kanske har att göra med mitt sjuka tillstånd och jag har inte så mycket mer ork över än att reta upp mig på små små saker som egentligen har noll betydelse Waist of energy kan man lugnt säga! Det blir som det blir ändå...

Japp snart helg igen och jag kan bara önska att jag mår bättre. Nu är jag iallafall piggare än igår och jag vågar faktiskt tro på en comeback på skolan imorgon. Eller egentligen ska jag ju säga jobbet eftersom vi gör praktik men det låter ju så mycket vuxnare. Och jag vill inte vara vuxen. Det blir jag efter trettio. Men som sagt, jag ber för en sjukdomsfri helg och resten av mitt liv också för den delen. Men det är kanske att hoppas på för mycket.



Kommentarer
Postat av: ylva

Precis, 30 är en ålder som visar att man är vuxen. Och vuxet är skrämmande. So i rest my case ang gårdagens diskussion :P Nu är jag typ klar med vfu:n å det känns så jäääääävla skönt!!! Imorgonkväll skall jag njuta av ett glas rött medan jag röjer upp hemma och feng-shuiar :)Vi hörs min morgonduva!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback