färdig...typ!

Jag gillar inte det här med att saker och ting är halvfärdiga men som det känns just nu så orkar jag inte bry mig. Jag har så gott som nästan flyttat färdigt. Nästan i den bemärkelsen att jag inte har städat ur mig själv riktigt i den gamla läggan. Men just nu njuter jag bara av att ha flyttat in. Men vilket strul det varit....

Jag oponerade hela dagen (eller egentligen eftermiddagen) i torsdags. Efter detta kom mamsen o soffan till skolan och hämtade upp mig. Därefter var det en jakt av dess like efter det perfekta soffbordet. Affär efter affär avverkades och till slut hade jag tre olika alternativ.Jag bestämde mig för att sova på saken eftersom jag aldrig kunde komma fram till något beslut. Vi åt en sen middag och sedan packade vi två bilar fulla och flyttade alla småsaker. På kvällen var jag helt färdig. Trots detta låg jag o soffan och pratade framåt småtimmarna och eftersom jag skulle kliva upp vid nio blev det bara några timmars sömn. Detta är inte något att rekommendera när man ska flytta för det resulterade i några små sammanbrott från min sida. För att sammanfatta det hela lite kort så jobbade jag i motvind i princip hela dagen. Mamma fick magsjuka mitt i flytten, jag hade stooora problem att bestämma vilket soffbord jag skulle köpa, David som skulle hjälpa till, hade världens drygaste dag på jobbet och kom aldrig ifrån förrän jättesent, jag glömde allt som skulle kunna glömmas när jag handlade, vilket resulterade i att jag fick åka tillbaka tre gånger till både jysk och rusta. Lägg därtill också att mitt i detta strul lyckades strul jag glömma bort min pinkod till mobilen så jag slog fel de gånger man har på sig (alzeimer light). Men till slut, efter många om och men, har jag äntligen lyckats flytta in. Och jag är så glad!

ikväll vankas klassfest. Troligtvis och sedan blir det nog utgång! Yes :)

just ja, ni som läser här och vill ringa mig ska ringa ett nummer som jag inte kommer ihåg. Men jag ska ta reda på det. Jag har nämligen fått låna ett simkort av david.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback