Haha...detta universitet!


Shiiit va kul det är med beach! Jag tror jag aldrig någonsin kommer att få nog av denna gudomliga sport... tacka vet jag iksu som erbjuder den fantastiska möjligheten att kunna spela i sand året om. Helt fantastiskt! Och jag behöver inte ens kämpa med motivationen för att ta mig att träna eftersom jag tycker det är det absolut roligaste man kan göra. T o m roligare än att härja på dansgolvet på rex. Mitt träningsliv leker med andra ord...

Det andra livet då? jodå...det går bra. Framåt, sakta men säkert. Ny kurs, nya böcker, nya klasskamrater och ett nytt boende. Så det är väldigt mycket nytt med andra ord. Eftersom jag är en nostalgiker av dess like så trodde jag bara att allt detta skulle kännas jobbigt och drygt men det gör jag inte. Visst, jag saknar min gamla klass och givetvis kommer jag att sakna mina roomies men samtidigt så kan man ju faktiskt ses ändå. Beträffande klassen så måste man ju skiljas någon gång men jag röstar på att vi borde ha en klassfest med gamla klassen. För de som vill alltså...

Idag har jag tvättat, städat och läst lite. Och givetvis beachat... Imorgon vankas ännu en dag i skolan. Det var lite roligt i fredags när en man  från statsvetenskapliga institutionen ringde mig och berättade att han skulle vara min handledare när jag skriver examensarbetet. Han frågade vilket ämne jag skulle skriva om och då svarade jag svenska. Precis som jag tyckte han att det lät väldigt underligt att jag hade fått honom som handledare. Jag undrar bara hur de ansvariga tänker när de placerar mig där. Förmodligen tänker de inte alls... Eller så är det kanske så att svenska och statsvetenskap kanske ligger mer nära varandra än vad jag tror?!

Kommentarer
Postat av: ylva

Klart att vi kommer att ses ändå min solstråle =) det var väl nästa fredag som va på tapeten sist vi talades vid ;) Kram på dig! Vi hörs!

Postat av: Maria

Ja men givetvis! Next friday is our day :) Längtar... haha, kan misstolkas med tanke på vår relationsstatus på FB men what the fuck?! ;)

2008-01-24 @ 22:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback