Jag tänker aldrig någonsin mer skriva om uppsatsen

Det här med uppsatsen. Jag ska inte skriva om den här för jag har insett att det skapar bara ännu mer ångest. Både för mig och de klasskompisar som kanske eventuellt läser här. Men jag måste bara säga att jag längtar så otroligt mycket tills detta är över. Då var det sagt.

Jag gör inte så mycket på dagarna med tanke på det jag inte tänker skriva om så det roligaste som hänt mig idag var när Nacho upptäckte min laserpenna. Alltså nu menar jag inte förstås pennan i sig utan själva laserpricken. Han sprang överallt och såg allmänt störd ut. Studsandes upp och ner försökte han fånga den med nosen. Egentligen är det kanske lite elakt men jag sa till mormor att hon borde använda den när hon inte orkar leka med honom. Då är det ju med andra ord en ganska smart idé. Så länge han inte gör illa sig bara.

Jag brukar inte gilla det här med nyårslöften men nu i år har jag faktiskt två stycken. Det första räknas kanske inte som en löfte utan mer som en pakt och det är den berömda "j"-pakten. Det ser ljust ut på den fronten och jag tror inte det finns någon chans att jag skulle kunna bryta den (om det är någon som skulle kunna bryta den så är det min partner och inte jag). Det andra är verkligen ett nyårslöfte och det är att hålla mig borta från krogen hela januari. Till saken hör att samtidigt som jag lovade detta för mig själv hade jag glömt bort helgen 18-19/1. Då hade jag och sofie redan bestämt att vi förmodligen kommer att gå ut. Därför har jag gett mig själv dispens för den helgen.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror att ni kommer att lyckas fint med era nyårslöften!

Postat av: Maria

Va härligt att du tror på oss, Elin! Det behövs :)

2008-01-10 @ 01:06:04
URL: http://mariapinglan.blogg.se
Postat av: ylva

Jag tror också på oss Maria. Men jag måste säga att tajmingen ikväll var lite störd. Jag ligger dock inte i riskzonen än men tänker inte vänta och se om jag hamnar där, istället ska ja nu krypa ner i sängen. Gonatt :)

2008-01-10 @ 01:38:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Givet att vi fixar det, Ylva! Även om jag blev lite smått orolig för dig där igårkväll. Du svarade ju innan du rådfrågade mig. Jag har dock överseende, alla kan glömma viktiga saker och jag tror inte att du gjorde det medvetet. Nu fortsätter vi köra på som förut!
:)

2008-01-10 @ 12:49:10
URL: http://mariapinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback