Kalasbra helg ju!

Tisdagdag och dags att ta tag i opponeringen. Eller egentligen att förbereda opponeringen. Vi är endast fyra stycken som sitter tillsammans när vi opponerar och jag tycker det är mycket bättre än när vi skrev B-uppsatsen. Då var vi väl uppemot 13 personer. Visst, det kan ju tyckas att fler personer har mera åsikter men samtidigt kan det bli mycket snack och lite verkstad också så jag föredrar detta...

Det har varit så skönt att ha haft en helg där jag kunnat slappna av och inte behöva tänka på skolan någonting. Även om jag inte ägnat de tidigare helgerna till plugga så finns ju alltid tankarna där på det jag borde göra. Men i helgen har jag inte ens behöva tänka. Bara njutit.

Det blev en spelkväll av dess lika hemma hos Johan i Fredags. Rappakalja stod för utmaningen och jag satte ribban högt med en gång och drog iväg i överlägsen ledning. Men det var också allt. Lika snabbt som jag var i ledning, lika snabbt förlorade jag den och slutligen hade alla tre(!) motspelare gått om mig. Trevligt var det iallafall och jag funderar helt seriöst på att införa en obligatorisk spelkväll på Fredagar. Lördagen började med en beachmatch mot Peter & Åsa. Förra matchen hade vi vunnit så de var riktigt sugna på revanch. Tyvärr blev så också fallet men jag måste också nämna att det var en jämn match. Åtminstone ur min synvinkel. Lördagen fortsatte med en lunch nere på stan, en halvlek på olearys och lite häng hos David. På söndagen blev det, som vanligt, handbollstittande och denna gång var sikeå helt överlägsna och som de satte dessa bollar. 21 bollar blev målskillnaden och det var en handbollsuppvisning av dess like.

En sak som jag dock är lite förundrad över är själva "J"-pakten. Eller snarare det påstådda övertrampet mot reglerna i pakten. Nu när jag har funderat så var det nog ingen direkt övertramp för allt som händer när alkoholhaltiga drycker är inblandade räknas inte. Det har inte hänt liksom. Men jag måste ändå erkänna att övertrampet har resulterat i att jag själv har funderat i banorna: "nu borde ju jag ha något innestående" och "om x får göra så här så borde ju jag kunna göra det här". Och dessa tankebanor är inte sunda för mig.

X, vi behöver nog reda ut ett och ett annat ;)!

Kommentarer
Postat av: x

Ja, alltså jag vet att det inte är sunt för dig att tänka i de där banorna. Men jag förstår ur rättvisesynpunkt att du gör det. Dock har de senaste dagarnas icketelefonpratande med varandra resulterat i att jag själv verkligen håller på att glida på reglerna. För allas bästa väntar jag mig ett samtal av dig ikväll :P

2008-01-15 @ 23:12:42
Postat av: Maria

Oh shit, du har alltså börjat fundera på att gå emot reglerna?! Oj, oj oj...känns som att jag bör ringa dig nu på direkten

2008-01-16 @ 00:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback