Nyårsafton

Dagen började ju bra. Med tanke på bristerna jag haft gällande min sömn föregående vecka hade jag bestämt mig att sova ut riktigt länge. Jag gjorde det också men att sova till klockan två var nog inte riktigt min mening. Fast skönt var det och jag eftersom jag sov så länge var det nog så att jag behövde det. Det blev piff, piff och piffning för att sedan ändra mig gällande klänningsval en halvtimme innan min skjuts kom (bra framförhållning som vanligt). Därefter väntade stormiddag nere på storgatan. Gästerna för kvällen var: Jag, sofie, johan + kompis, johan, joel, robert, peter(värd), vasilij (värd), lotta, marika, David + bror, Tommy, Erik, Christoffer. Det kom även någon på efterkälken efter middagen men jag kommer tyvärr inte ihåg alla namnen. På tal om middagen så går nog denna middag till historien som den stördaste ever. Eller egentligen så var det inget fel alls på vår middag (nu pratar jag om c a 75% av de ovan nämnda). Johan och sofie hade jobbat hur bra som helst gällande den. De hade bra framförhållning och hade redan i mellandagarna handlat och fixat med allt. En som däremot inte hade en bra framförhållning var vår käre herr sahlsten. Han bestämde att han skulle vara på middagen ugnefär dagen innan nyår och han hade även bjudit med 5 personer till. Detta resulterade ju såklart i att vår mat inte räckte till dem men den konstruktive david sa genast att han skulle ha ansvar över den maten. Jag hade mina aningar kvällen innan att detta bara kunde sluta på ett sätt och det var en drive in meny på Max och så rätt jag hade. Eller nästa iallafall. David + 5 personer satt i det "alternativa bordet" och åt kebabtallrik på nyårsafton. Ja, vad säger man... Men trevligt hade vi iallafall. Festligheterna fortsatte på Plaza och vilken fest! Hur mycket folk som helst och alla var på topphumör. Det blev lite kaosartat på tolvslaget bara... Jag hade helt glömt bort innebörden av en klocka så jag var inne på toaletten för att göra mig lite fin sådär till på tolvslaget men så när jag kom ut var klockan kvart över 12. Vi hade förövrigt bestämt träff med Pete & Åsa, som var på en annan fest, utanför Plaza och dela en flaska skumpa men den planen stöp ju också. När jag träffade de lite senare meddelade Peter att de hade haft lite problem gällande Åsas skor så de kom inte längre än till E4:an på tolvslaget. Så det var tydligen inte bara jag som var ute på vift :) På tal om skumpa så brukades det till förbannelse. Jag har nog fått min beskärda del av champagnedricka på väääldigt länge. När portarna stängdes igen fortsatte festen uppe på hotellrummen. Ja och det var en fest av dess like. Jag kan iallafall summera kvällen som den bästa nyårsaftonen någonsin i mitt liv.

Och älgarna är borta :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Ojojoj! Du har skjutit älgarna! Inte illa. =) Ja vi måste verkligen hitta på en massa saker trots att vi inte går i samma klass. Fast en lektion har vi ju kvar tillsammans! =) Vi ses och hörs! Kraam!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback