snart helg

Jag har beslutsångest...ska jag åka hem till övik på lördag eller ska jag stanna här? Anledningen till en eventuell hemresa är modo-skellefteå. Det som talar emot den hemresan är att jag ska upp tidigt på söndagen och städa ur gamla läggan. Då hade det varit härligt med en lång skönhetssömn istället för att kliva upp i tidiga ottan för att ta sig upp till umeå. Men samtidigt skulle det vara väldigt kul med matchen också. Lördagsmatch som börjar kl. 19, hur mer party kan det bli i en hockeytokig stad som övik?!? Jaja, imorgon måste jag bestämma mig iallafall och som det känns nu skulle jag lika gärna kunna dra lott om det...

Imorgon har jag ett seminarie på didaktikboken. Boken känns som rena rama grekiskan för mig. Ok, vissa delar är intressanta men det är så otroligt många begrepp och terorier att hålla reda på så jag hamnar långt borta i drömmarnas värld under min läsning. Och så får jag börja om igen. Och igen. Jag som trodde jag åtminstone hade lite koll på didaktik efter dessa tre år... Efter i skolan imorgon ska jag, Ida, Emma o Carro lira beach och sen blir det häng med faaaina Aaaida på kvällen. Vi kanske beger oss ner till stan för en kaffe på news och en massa skitsnack.

En sak till, då man har föreläst och jobbat inom samma ämne i snart trettio år borde man inte då kunna delge sina åhörare att anteckningarna till föreläsningen ligger på first class INNAN föreläsningen?!? Nu har det hänt två gånger i rad. Dessutom kan det vara en god idé att låta åhörarna få sig en liten bensträckare sådär på morgonkvisten. Jag har iaf lärt mig hur man INTE ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback