trött som få

Vilken otroligt dålig film jag och ylva såg igår. Hon påstod att den var söt och riktigt så långt kan jag inte sträcka mig. Visst den skulle kunna var söt med tanke på det ämne den handlade om (tonårsförälskelse i stora drag) men med tanke på filmens riktigt pinsamma situationer och att den var så fruktansvärt seg får den bara möjligtvis en etta av fem möjliga. Om ni undrar vad det var för film så hette den Ciao bella. Lite kul var det iallafall att jag fick återvända till ungdomens gothia cup. Minns jag inte helt fel så var jag där med mitt fotbollslag sommaren -95. Vilket äventyr säger jag bara.... Precis som i filmens småflickor, fängslades de unga domsjöflickorna av de otroligt charmiga italienarna. Tur att man har blivit vuxen nu.

Idag försov jag mig till föreläsningen. Vaknade av att soffan ringde eftersom hon stod och väntade på vår vanliga mötesplats.  Jag hann inte riktigt men däremot hann jag till lektionen iallafall. Den handlade om vår VFU i stora drag så nu är det bara att börja ladda för den. På eftermiddagen har jag suttit och läst och läst om olika sociokulturella teorier. Och ja - det är precis lika intressant som det låter. Ok, jag kanske inte är riktigt uppriktig här men jag tycker faktiskt att det är intressant när man återigen hör namnen på personer som man tidigare läst om i andra kurser. När jag läste rollspel och simuleringar blev John Dewey ett välbekant namn och än en gång är denna man i ropet i den litteratur som finns med i ck3:an. Men visst, ibland är det långt mellan litteraturen och verkligheten...

Det kanske blir skidåkning för mig och soffan på fredag. Haha säger jag bara...sist jag stod på skidor var när jag var omkring 10 år...efter det har det bara blivit bräda och även det var ett tag sedan. Det kanske rentav blir ett benbrott till helgen?! :)


Kommentarer
Postat av: ylva

jag vidhåller fortfarande att den var sådär 14års-nyförälskelse-charmig. Dessutom ger den Tomas bloggfråga om dumlegodisen en helt ny dimension (se pluppfisk.webblogg.se)Å sen är det ju som alltid härligt att få höra andra avenyn-Roxanna slänga ur sig ännu ett: vafan glor du på!! :D så allt som allt får den ändå 2 dumlegodisar av 5

Postat av: Maria

haha, "dumlegodisar"...vet inte om jag någonsin kan äta en dumle igen :) Ok, jag kan sträcka mig till att den var LITE söt, men bara lite... Bra jobbat med läsningen! Kan dock inte påstå att jag själv varit så aktiv...men imorgon är en ny dag! Btw, linus kanske hakar på onsdag om det är ok?!

2008-01-28 @ 23:22:55
Postat av: Elin

Ja, det låter toppen att se film eller nåt nån kväll! Då får jag kika på din lägenhet också! Men vi får höras när jag kommit hem från Hemavan! Kraam!

2008-01-29 @ 18:39:18
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Maria

Ja men givet får du komma o kika...Min teve är faktiskt ganska bra att se film på :) Ha så kul nu tjejen så hörs vi snart! KRAM

2008-01-29 @ 20:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback