Trött, tröttare, Maria

Idag har jag och mamma varit ute och handlat det sista som jag behövde köpa nytt till lägenheten. Det som stör mig mest är att de saker som jag nu köpt idag har jag redan köpt tidigare till stugan. Bara så sent som i somras var jag på IKEA och köpte rivjärn, vitlökspress, skålar och dylikt nödvändiga småsaker... Jag har iallafall konstaterat att det är många av ens ägodelar som man inte har reflekterat nämnvärt över att man äger. Ta bara en enkel sak som en såndär plastgrej som man rensar diskhon och slasken med. Tänker man på att man har en sådan?! Är man liksom glad över att den finns bland ens ägodelar?! Ja, givetvis men man tar nog den lilla saken ganska för given...

Vi har också haft vår första föreläsning idag. "Didaktisk analys" var namnet och jag har nog aldrig antecknat så mycket och så fort under någon föreläsning tidigare som jag gjorde idag. Sedan när det är en kvar kvar berättar föreläsaren att allt finns på webben så det är bara att skriva ut anteckningarna... Jaja, jag fick mig iallafall lite träning i högerarmen...

Nu vankas den dagliga reprisen av grey's. Jag hade egentligen tänkt tvinga mig själv på iksu och ett spinningpass men att missa grey's är bara inte ett alternativ. Det tackar min kropp för, med tanke på träningsvärken från gårdagen!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback