vilka lirare!

Jag har just kollat på semifinalen mellan sverige-ryssland i JVM och nu är jag glad. Sverige vann till slut i sudden med 2-1. Vilka grabbar alltså... det roliga här är att Sverige har inte tagit guld på hela 27 år i denna turnering så det småkronorna har åstadkommit idag är en riktigt triumf. Visst jag vet att guldet inte är hemma riktigt ännu men bara att vara i en final, åstadkommet av ett sådant uträknat gäng från början, är en oerhörd bragd. Varje år är det samma visa: "Sveriges genom tiderna sämsta årgång i JVM", "Svensk hockey har ingen framtid", osv osv... Precis såhär diskuterades den svenska truppen innan JVM även i år och därför är det så skönt att laget har knäppt alla på näsan. Det talades, innan turneringen, om att Sverige inte hade någon stortalang som stack ut och det kan jag hålla med om men tydligen spelar det inte så stor roll. För några år sedan (tror det var JVM 02-03) följde jag turneringen slavisk på hemmaplan eftersom min dåvarande kille spelade. I den truppen fanns blivande storstjärnor som Alexander Steen, Fredrik Sjöström och Robert Nilsson (kan inte direkt påstå att han är någon stjärna nu...) Detta lag blev uppskrivet i skyarna och alla trodde att laget skulle ta hem det efterlängtade guldet. Men icke! Om jag inte minns helf fel så tror jag faktiskt att Sverige slutade på en sjunde plats... Så kan det gå när de framtida (små)stjärnorna får för mycket utrymme och får dra ett allt för tungt lass. Nu är ju jag ingen hockeyexpert direkt (även om jag vill tro det ibland) men till skillnad från steen, sjöström och nilsson- gänget är detta lag ett hårt arbetande kollektiv som verkligen jobbar för varandra. Jag är imponerad!

Jag håller faktiskt några extra tummar för Tobias Forsberg och Mario Kempe. Jag har haft förmånen att haft dessa ödmjuka grabbar på min praktik och jag hoppas verkligen att det går bra för dem!

Ja du, elin! Vad gör man? Jag funderar snart på att börja äta sömntabletter så att jag somnar någongång. Det är väl kanske inte direkt den bästa lösningen långsiktigt sett men vad gör man inte för att kunna somna. Någon annan som har något bra förslag på hur man skall gå tillväga för att lyckas somna (relativt) tidigt på kvällarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback