gräsklipparmaria är i farten igen

jaha, då var det helg igen. Typ. Ok, det är bara torsdag ännu men det känns nästan som helg nu. Jag ska packa ikväll så jag kan dra till storstan efter att jag slutat jobbet imorgon. Jobbet då?! jo det går faktiskt bra. Inga smärre incidenter ännu (ta i trä, peppar, peppar). Men människorna som jobbar där är toktrevliga och det är hela tiden väldigt varierande arbetsuppgifter... Fatta att numera har jag världens koll på det här med bredband, el och fjärrvärme. Nåja, kanske inte den bästa kollen men jag vet iallafall vilka som ansvarar för vad på övik energi. :)

idag skippade jag beachträningen. Det var kanske hundra år sedan jag gjorde något annat istället för att närvara på beachträningen men jag kände att stugan behövde mig mera. Eller stugan och stugan, snarare gräset. Shit, va långt det hade blivit. Direkt efter jobbet var det bara att kasta sig på gräsklipparen för att gå lös på tomten. När jag hade klippt ungefär halva så började den låta väldigt konstigt. Den liksom tjöt. Jag är ingen hejjare på gräsklippare men den lät inte frisk någonstans så jag fick vackert lämna åkgräsklipparen och plocka fram styrgräsklipparnen(heter det så?!?). Och det var inte det allra lättaste att släpa den fram och tillbaka i denna medelhavsvärme. Tomten i vågsnäs är ganska backig så jag fick mig en träning som heter duga. Jag insåg också hur jäkla bra jag har det som kan använda mig av en åkgräsklippare. Hade jag inte haft en sådan hade det nog tagit en sisådär fyra timmar att klippa hela gräsmattan. Fyra timmar som man kan göra så mycket annat roligt på...

Nu är jag proppmätt för jag har ätit stuvade makaroner och korv med käraste mormor. Duschen väntar på mig och därefter ska jag försöka få mig en tidig kväll. Ju tidigare, desto bättre för det innebär att jag bli mycket piggare inför helgens äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback