liten lista

10 favoriter:
Färg: På sommaren är det mycket färger som gäller såsom;rosa, turkost, lila och gult. Vintern är lite mer diskreta, typ svart, grått, grönt, mörklila.
Mat: Italienskt
Band/Grupp: Hm, finns så många bra.
Film: Det är samma där men en klassiker som aldrig går ur är Forrest Gump.
Bok: ALLA Paulo Choelos böcker!
Sport: Att titta på: Hockey och Handboll. Att uttöva själv: Beachvolleyboll och Fotboll.
Årstid: Sommaren, våren och hösten har alla sin charm. På vintern fryser jag mest och är blå om läpparna.
Veckodag: Fredag
Glassmak: Daimstrut är favoritglassen
Tid på dygnet: På kvällen och natten är jag i mitt essä :)

9 för tillfället:
Humör:
 Grymt bra humör. Hjärtat är glatt!
Smak: Kaffesmaken från fikarasten jag nyss haft.
Kläder: Ett turkost linne och en vit/turkos kjol (Kors i taket, JAG har kjol. Händer ungefär en gång vart 3:e år).
Bakgrund: Hm...
Nagellack: Är som dålig på det här med nagellack. Och skulle jag mot förmodan använda det så försvinner det genom beachspelandet.
Tid: 10.25
Omgivning: Världens finaste arbetsplats. Mycket fönster och glas med en utsikt över vattnet och Öviks stadskärna med bergen i bakgrunden.
Irritationsobjekt: Min onda mage.


8 första:
Bästa vän: Patrik Persson
Screen name: Maria -nånting
Husdjur: Hade inget eget men mormor och morfars hund tuff var som min. En dvärgcollie som blev 14 år. Tyvärr blev han lite rädd för mig eftersom jag tappade ett grillspett på hans tass när jag var en liten Maria.
Piercing: Hål i öronen.
Förälskelse: Var nog i Patrik eller någon av min kusin Johans kompisar.  
Musik: Schaboom, New kids on the block, Madonna och Carola. Hahaha...
Bil: En röd liten ford fiesta. Drog grymt lite bensin.
Kyss: Hm...någon kille i klassen kanske.

7 senaste:
Cigarett:
Huvva
Mat: Grillad fläskfilé och potatisgratäng hemma hos mormor igår.
Dryck: Bubbelvatten. Alltid bubbelvatten!
Biltur: Idag när jag körde till jobbet.
Kyss: Haha, Umeå.
Spelad låt: Duffy:s låt, kommer inte ihåg vad den heter...
TV-program: Victorias födelsedagsfirande i måndags.
6 har du någonsin:

Dejtat någon av dina bästa vänner: Ja, David. Men vi passar bättre som vänner.
Brutit mot lagen: Njae, kanske någon gång.
Blivit arresterad: Nej
Badat naken: Men givetvis!
Varit med på TV: Ja, lite. När Modo spelade SM-final mot färjestad  våren 2002 blev vi fångade på bild...Man var väl kanske inte i det bästa tillståndet :)
Kysst någon du inte känner: Haha givetvis!

5 nej tack:

Kläder: Det som inte är skönt och det jag inte trivs i.
Mat: Blodpudding. Jag blev tvingad att äta det i skolan och nu skulle jag hellre dö än att äta en portion av denna hemska maträtt.
Musik: Jag lyssnar faktiskt på det mesta.
Dryck: Davids 80% sprit från lettland. Neverever again!
Personlighetsdrag: Missunsamhet.

4 saker:

Du gjorde igår kväll: Lagade mat, promenerade med Nacho, hade ett trevligt samtal och läste en bok.
Du kan höra just nu: P3, datorns surrande, kollegor som pratar och ventilationssystemets surrande.
Du inte kan leva utan: Min familj, vänner, beachvolleyboll, musik och busiga äventyr.
Du gör när du har tråkigt: Pratar i telefon, surfar, läser böcker, promenerar och filosoferar.

3 personer:

Du kan berätta allt för: Ylva, Maria och Kathrin.
Du tycker om: Famil och vänner
Du inte gillar: Varför skulle jag skriva det här?!

2 val:

Kaffe eller te: Båda. Kaffe på morgonen och när jag är trött. Te när det är mys och när jag vill koppla av.
Vår eller höst: Båda. Våren för att allt är så ljust och levande då. Hösten för att det händer så mycket nytt och vardagen är tillbaka med allt vad det innebär. Och stearinsljusens återkomst...

1 önskan: Att allt det jag önskar och vill går min väg!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback