hjärta vs logik

Vissa saker med livet kan vara ganska jobbiga. Som det här när man vill vara på ett ställe men hur mycket man än önskar så går det inte. Jag har alltid varit en sådan typ av människa som vill göra ALLT! Vissa dagar skulle jag bara vilja klona mig själv till tio marior så att jag hann göra allt det där som jag ville. Igår kväll hade jag helst av allt velat vara ute på rex i umeå och firat sötylvas födelsedag. Men istället så låg jag hemma i vågsnäs och lyssnade på regnet som smattrade mot plåttaket. Visst, det är mysigt men inte när man vill vara någon annanstans.  Det kändes absolut som att jag missade något...

När mina olika kompisar ska göra olika saker och jag vill exakt lika mycket vara på alla olika ställen blir det också jobbigt. Det är inte det att jag tror att alla vill att jag absolut ska vara med utan det är mest de förväntningar som jag sätter på mig själv som blir jobbiga. Sen är det väl det här med att jag alltid tror att jag missar en massa saker...

Egentligen är det ju ganska dumt. Jag menar, man kan inte vara på olika platser vid samma tidpunkt. Det är bättre att försöka vara riktigt närvarande på just den plats man är på. Det låter ju väldigt logiskt men det är inte alltid hjärtat följer med logiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback