Peter Stormare

Snart är det helg igen. Veckorna bara springer iväg och är man som jag är nu, ledig, så vet jag inte riktigt vad jag ska göra med tiden. Till helgen är det iallafall beachturnering här i stan. På lördagen lirar herrarna och som jag förstått det kommer slutspelet att spelas alldeles utanför fotbollstältet vid arenan. Tydligen ska herrfinalen spelas strax innan fotbollsmatchen mellan sverige-spanien så med lite tur blir en stor publik som tittar på beachslutspelet också. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag är lite bitter. Varför får alltid vi damer spela på söndagar? Det kommer knappast att bli intressant för någon (utom närmast sörjande) att titta på våra matcher under söndagen. Jag tror att alla turneringar som spelades i fjol, förutom en, spelades på söndagar. De kan väl åtminstone ordna det så att det är varannan gång. Jaja, jag får nog vänta bra länge till innan vi får till den förändringen.

För övrigt så kommer övik att få finbesök i helgen. Peter Stormare ska komma hit och uppträda med sitt band h e a t. Jag tycker det är hur stort som helst om jag ska vara ärlig. Här vankas det bara hockeystjärnor på hockeystjärnor och helt plötsligt dyker en filmskådis upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback