Saker jag ska göra innan jag fyller 30

Idag regnar det och det rejält också. Det är riktigt, riktigt mysigt att vara i stugan då. Det smattrar mot taket och i bästa fall kan man sitta ute på den inglasade altanen och mysa med en bok. Fast idag är det tyvärr lite kallt för det.

Idag sov jag till klockan kvart över tolv. Shit, det är länge! Jag har inte gjort mycket vettigt idag och jag har faktiskt tänkt fortsätta i den andan. Jag ska försöka leta reda på min sverigetröja så jag kan vara riktigt fin kvällen till ära och sedan ska jag in till Maria. Ska bli så kul att träffa henne :)

På tal om en bok så läser jag en riktigt bra just nu. Det handlar om en tjej som har en lista med saker som hon måste göra innan hon fyller 25. Eftersom boken handlar om det ämnet har jag faktiskt funderat ut min egen lista och den skulle nog kunna se ut så här:

Saker som jag ska göra innan jag fyller 30:

1 Varit i en annan världsdel

2 Sett till att alla de människor jag tycker eller ha tyckt om på ett eller annat sätt vet att jag gör/har gjort det

3 Kört vattenskoter åtminstone en gång till

4 Flugit helikopter (helst över domsjö)

5 Kysst en helt främmande människa mitt på ljusa dagen

6 Kastat en maffig gräddtårta mitt i ansiktet på någon

7 sovit under bar himmel

8 Vandrat pilgrimsleden, ellet åtminstone delar av den

9 Kört gocart igen

Jag  har bara kommit upp till nio saker ännu men eftersom det finns så många fler saker som jag skulle vilja göra så ska jag uppdatera den allt eftersom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback