brännbollsyranhelgen till ända

Sådär ja, ännu en blogglös helg men det har ju sina förklaringar när det varit fullt upp exakt hela tiden.

I Fredags kom fredrik hit och vi satte och ute och njöt av det fina vädret. Därefter packade jag min ryggsäck med träningskläder och sedan begav vi oss upp mot ängarna. Shit, vilken fylla alltså! Alla var tokpackade i princip. Men det är väl det som är charmen också... Vi spelade iallafall riktigt bra och vi vann alla matcher förutom mot det lag som vann cupen ifjol. Jag vet inte riktigt vad slutresultatet blev men det var ganska jämt. Olyckligtvis gick bara en från varje grupp vidare och eftersom vi förlorade mot dem så var vi körda.  Det visade sig också att det laget kom återigen till final i år men där förlorade dem. Så rent tekniskt så hade vi tagit oss längre. Jag hade iallafall en gedigen hejjaklack i mina killkompisar eftersom vi spelade mot flygvärdinnor :)

På kvällen drog vi vidare hem till Fredrik och Jimmy och där vankades det grillfest. Jag hade väldigt trevligt men var lite smått knäckt efter mina fyra matcher.

I lördags åkte jag och johan upp till ängarna och där mötte vi upp med de övriga som redan hade intagit en bra form. Jag var mest bara trött och kände mig en aning bitter över att vi inte tog oss till final. Men vädret var fint och stämningen var på topp så jag kunde väl inte direkt klaga. När jag sedan åkte ner till ica på berghem och upptäckte att jag hade tappat min telefon kom genast bitterheten tillbaka. Som tur var hade en ärlig kille hittat min telefon (mitt på ängarna) och ringt upp christina som jag skulle möta. Han kom cyklandes med den och jag kunde inte i ord beskriva min tacksamhet. Tänk att det finns så ärliga och snälla människor!

Jag och Christina åkte ner till storgatan och hade trevligt med våra kära vänner. Det blev utgång på rex och kvällen summerar jag som väldigt lyckad även fast jag åkte hem tidigt. Jag hade ju turnering dagen efter och lite förnuft har jag faktiskt samlat på mig under mina 26 år. Turneringen då? ja, det gick ju som väntat. Vi blev ganska överkörda men det var kul och ännu ett tillfälle att få träna lite extra på. Vädret var underbart och man lyckades ju få sig en liten bränna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback