Avslappnad

Det gick bra idag och nu kan jag verkligen pusta ut! Eller pusta ut och pusta ut, jag kan iallafall slappna av. Mina ettor ska jag ha ensam de tre lektioner som återstår så där behöver jag inte känna mig granskad iallafall. Jag ska även genomföra två boksamtal med treorna och dessa ska jag också genomföra utan min handledares närvaro. På torsdag ska jag ha en föreläsning för tvåorna gällande romantikens goethe och hans verk (visst låter det spännande, så säg?!) Sedan är det bara 29 noveller som ska rättas och betygssättas innan nästa onsdag så jag kan verkligen pusta ut! Tjoho :)

Idag kände jag verkligen den där känslan av glädje när jag undervisade och det är sådana gånger man känner att man valt rätt. Det var med andra ord en riktig lyckokänsla som träffade mig under måndagseftermiddagen. Kanske låter det klyschigt men det är inte ofta jag känner en känsla av det slaget och därför är jag så glad!

Ylva, var är du? jag har försökt ringa och ringa och ringa. Jag vet ju att telefonen din är trasig men I miss u! Hoppas allt är bra iallafall, sist vi pratade var väl varken någon av oss i sin bästa form. Jag hoppas du inte tyckte jag var allt för hård med dig.

Från och med nu kommer jag avlsuta varje inlägg med en tacksamhetstanke. Vi är allt för dåliga på att uppskatta både människor och ting i våra liv så därför hade jag tänkt ändra lite på det så här kommer den: Tack ylva för att du är en sådan fin, go och underbar människa. Det finns få med ett sånt stort hjärta som ditt och för att inte tala om dina härliga och roliga strapatser som du förgyller mitt liv med. Du är fin, ylva och jag är glad att jag har dig som vän.

Nu är det packning som gäller! susselisussa sweeet :)

Kommentarer
Postat av: ylva

Jag finns här Maria! Sim-kortet har som sagt lagt av (och inte genom att jag varit särskilt oförsiktig med mobilen, den funkade ju som sagt vid vårt senaste samtal, men det kanske var just situatinen som straffade mig)och nej du var alldelens lagom hård även om jag min toka inte tar din råd på allvar. Hur som helst tackar jag så hjärtligt för tacksamhetstanken. Du är en väldigt speciell och fin människa du också Maria. Om abstinensen blir alltför svår kan du nå mig på syrrans mob: 070-3099485 puss och gonatt min skatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback