Hm, lite moln på min annars så blå himmel...

Ännu en dag bortgjord och nu är även boksamtalen med 3:orna över. Det är mysigt med boksamtal tycker jag, visst en aningens svårt också eftersom det är konst att ställa rätt frågor men trots detta är det en hög mysighetsfaktor på det hela.

Idag har jag också fått lite trista besked angående mitt sommarjobb. Jag måste gå ner i timmar eftersom Annas halvtidsanställda sofie också måste jobba. Detta är förståerligt eftersom hon just är anställd och jag enbart är extrajobbare men det innebär förmodligen att jag måste söka mig efter ett annat jobb. Frågan jag då måste ställa mig är vart, rent geografiskt,  jag ska jobba? Och VAD ska jag jobba  med? Hm, stora frågor som snabbt måste få ett svar så att jag kan slappna av...

Tänk om det fanns en sommarskola för de elever som vill  läsa upp betygen, då kunde vi lärarstudenter jobba där och genom detta skulle vi få erfarenhet och världen skulle bli sååå mycket bättre. Inga elever som får IG och inga lärarstudenter som klagar på att de får för lite praktik. Eller så borde vi lärarstudenter helt enkelt få betald semester på sommaren. Min utopi...

Nä nu går jag hem för dagen!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, det känns jättebra att få lite erfarenhet! Sedan är det min gamla högstadieskola så jag känner många lärare där och det gör att jag trivs hur bra som helst!

Å ja, Kiruna var toppen! Vi får dra ihop ett gäng schlagerfantaster och dra på någon tävling nästa år. Hur skoj som helst att träffa en massa likasinnade!

Ses vi på festen hos Jo-Hanna på lördag?
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback