Kanelbulle med svartpepper och salt!

Vilken härlig dag det blev igår! Jag och johan tog oss ut på promenaden och vilket underbart väder, sådär underbart så man knappt kan öppna ögonen och ens "sunshines" (läs:rynkor) blir ännu mer framträdande :) Vi begav oss ner på stan en sväng och sedan tillbaka hem till mig. Där väntade soffan och baket inleddes. Det blev bak, kaffedrickande, korttagning och ännu mer kaffedrickande. Tyvärr blir det inga kort nu eftersom jag har lyckas tappat bort sladden till kameran. Vi glömde för övrigt att köpa bakplåtspapper men där räddade min kära Ida-granne oss. Direkt efter denna incident upptäckte vi också att vi hade glömt köpa ägg. Johan tog tag i saken och begav sig på ICA (guldstjärna till honom). Soffan kastade in handduken efter ett tag när hennes Johan kom och hämtade henne. David kom sedan förbi och då fick han smaka på den godaste kanelbulle han förmodligen ätit under hela sitt liv. Jag och Johan hade kryddat hans bulle med (förutom det vanliga smör, kanel och socker) en massa svartpepper och salt. Med andra ord, humor på hög nivå! Jag ville även krydda med diskmedel men där sa johan stop. Iallafall så var det en vacker min herr sahlsten bjöd på när han smakade på vårt goda bakverk. På kvällen blev det fotboll på storgatan och det var jättekul att träffa pebben och vassi igen. Kändes som att det var evigheter sen!

Nu ska jag göra iordning mig för dagens skola!

Måste bara tillägga att vi bakade inte alla bullar med salt och pepper. De blev faktiskt jättegoda måste jag säga. Chokladrutorna var i en klass för sig. Sådär, nu har jag skrutit lite också
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback