Måndag igen

För närvarande har jag ca 1000 noveller att rätta och betygsätta (visst, jag överdriver lite men det blir desto mer effektfullt då) samtidigt som modo går en alldeles för tidig kvartsfinalsdöd till mötes. Låter inte alls som att mitt liv bjuder på några glädjefyllda stunder just nu men det gör det faktiskt. Jag har endast två dagar kvar här i övik och sedan bär det av till umeå och mitt liv igen.

Pirelli vann hela skiten och jag är inte alls förvånad. Jag har inte varit särskilt aktiv här de senaste dagarna men hade jag skrivit hade jag givetvis tippat henne. Det förstår ni väl med tanke på mina framgångar gällande tidigare tippningar. Men jag tror det är kört för Sverige, vi kommer inte att lyckas kvala oss in i tävlingen ens. Hon är på tok för mycket och hennes discoschlager låt kommer inte att ta europa med storm oavsett som hon "fittar" till kroppen ännu mera och tränar bort 10 kilo till eller om hon satsar stenhårt och försöker lansera låten i alla europas länder. Det är kört med andra ord och vi kommer vackert att få stå vid sidan om när nästa års eurovision vankas. Men det är då...

Nu är nu och snart är det påsk. Vad köper man för födelsedagspresent till en person man tycker om men inte har känt särskilt länge? Förslag mottages tacksamt.

De senaste dagarna: Jag har varit förbannat både en och två gånger över modos överjävliga spel, blivit vittne till ett inbrott, tagit med mormor på en liten utflykt (20 mil sammanlagt) för att hejja på sikeå, vårstädat stugan, haft ett mycket trevligt besök, lästlästlästlästläst noveller till förbannelse och varit arg igen över modos totalflopp i kvartsfinalen.

Satan så fort veckorna går!


Kommentarer
Postat av: Ida

Som den schlagerfantast jag är har jag såklart lyssnat på många av de andra ländernas låtar på youtube och många är så sjuukt dåliga så jag tror Charlotte har stor chans att ta sig till den stora finalen. Å sedan är ju Sverige bara garanterad finalplats nästa år om vi vinner, annars kvalar ju alla (- the big 4 såklart)! Men vi får såklart hålla tummarna för att vi tar oss till finalen, blir ju lätt ledsamt här hemma i Sverige annars :D Hoppas man får träffa dig snart. KRAM!

Postat av: Maria

Jo men jag håller med dig lite, jag tror dock att challan har en liten chans för låten i sig är inte dålig men med tanke på tidigare års resultat så slutar man aldrig att förvånas. Hoppas jag får träffa dig snart oxå, vi springer säkerligen på varandra på skolan snart nu när VFU:n är slut! :) Kram till dig, Ida!

2008-03-17 @ 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback