Min fina söta underbara mössa

Idag har det tvättats, packats och blivit en del kära återseenden. Jag och gosoffanmin hann med en mysig fika också. Jag vet inte heller om jag ska skratta eller gråta åt följande: För ca två veckor sedan var jag på fest hos min goda vän Fredrik. Vi var ute på schlagerklubben och kvällen till ära fick min älsklingsmössa också följa med (jag brukar vanligtvis inte ha med mössor ut eftersom jag har en tendens att supa bort dem). På söndagen  när jag tittade i min väska hittade jag såklart inte mössan och jag hade stor sorg eftersom jag var helt övertygad om att jag hade tappat den ute någonstans. I veckor har jag haft sorg och jag har i princip inte haft mössa sen dess. Visst, jag har andra mössor men den mössan är mössan med stort M. Iallafullafall så skickar Fredrik ett sms idag och frågar om jag var i övik för isåfall skulle han ta med den ner. Jag blev överlycklig!!! Med tanke på fjällresan har jag varit en aningens konfunderad; skulle jag köpa en ny likadan mössa eller skulle jag vara tvungen att ha en av de mössor som jag inte alls trivs i eftersom man kan ju inte direkt gå mösslös i fjällen. Men eftersom mössan var tillbaka så hade jag inte längre något problem. Jag fick tillbaka min mössa idag på stan och lyckan var gjord. I sisådär två timmar kanske. När jag kom hem tänkte jag packa det sista så jag tittar i handväskan, som jag är 100 % säker att jag stoppade den i, så finns den inte. Jag har vänt upp och ned på hela min lägenhet och den finns ingenstans. Antagligen har jag tagit upp den och förlagt den någonstans på stan. Jag blir så förbannad på mig själv men förmodligen är det så att det inte är meningen att jag ska ha mössan.

Nu: FJÄLLEN :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback