Strålande sol och promenadångest

Jag fick mig en liten sovmorgon idag men jag förstår inte riktigt vad det är med mig när jag vaknar en hel timme innan jag egentligen behöver kliva upp. Känns en smula bortkastat faktiskt! Jag och Johan hade tänkt att försöka hinna med en långprommis innan vi kör igång med bakningen men just nu känns det riktigt tokdrygt. Fast vädret är underbart, strålande sol som reflekteras i snön. Undrar om man t o m kan lyckas med att få lite färg dessa dagar?!? Kanske om man är i fjällen... Fast egentligen bör ju Liljansberget räknas som fjäll eftersom vi befinner oss i norrland och jag bor på ett berg. Och som vi alla vet är inte umeå direkt en stad som är utrustad med många berg.  

Kan man missbruka te? Jag dricker nog över två liter per dag men det är ju så syndigt gott. Favoriterna just nu är Himlagott och kärlekste från tehörnan. Mumsigt värre måste jag bara säga! Tror vad som händer i helgen då? Jag hade egentligen tänkt mig fest på lördagen men det blir inte så mycket av den festen på grund av ändrade planer. På lördagförmiddag ska iallafall jag och christina bege oss till gammlia för att kika på umedalen-ersboda och den här gången tänker jag se rätt match. Senast de spelade mot varandra hade jag släpat med mig soffans syster och det som hände den gången kvalar nog in på topp 5-listan över de stördaste saker jag gjort i mitt liv. Vi stod och tittade på fel match i en halvtimme. En sak hade det ju varit om jag INTE hade någon koll på fotboll och därmed inte kunnat urskilja tempot mellan en div 2 match och en blåbärsserie-match. Dessutom hade det kanske inte varit så konstigt om jag inte hade en aning om vilka spelare som spelade i de respektive lagen. Men det kunde jag ju så jag har verkligen inget att säga till mitt försvar förutom min redan nämda vimsighet/yrhet/alzeimerhet. Som sagt, mer framgång utlovas på lördag!

Fuck, nu blev det ett sånt där långt och drygt inlägg igen. Och jag som hade tänkt undvika sådana...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback