70% seminariet är avverkat!

Idag har det varit seminarie hela dagen. Det gick bra. Eller så bra det kunde gå efter att ha kämpat i blindo med uppsatsen de senaste veckorna.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför det måste vara så förbannat kallt ute! Det är majmånad, i mitten av den också och man måste ha mössa på sig när man cyklar till skolan. När jag tittade på smhi:s sida imorse hade jag förhoppningar på ett varmare väder mot helgen men icke! Jag får väl hoppas på att de har fel...

Har just påbörjat boken boven i mitt drama kallades kärlek och hittills känns den väldigt bra. Drougge har ett humoristiskt och rappt språk och hennes liknelser gör att det nästans känns som att man upplever det hon skriver. I bokens början får man uppleva hennes äldsta(tror att det är den äldsta, hon har ju en del ungar och jag har inte riktigt lyckats hålla reda på dessa) sons perspektiv på det som hänt. Jag har inte kommit längre än 50 sidor in i boken men av det lilla jag läst så har jag fastnat. Får se hur mycket läsande det blir under de kommande dagarna men lite ska jag väl hinna med.

Nu vill jag bara hem och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback