blogglös helg

Jag har börjat märka en vana som jag inte riktigt tycker om. Jag skriver knappt något på helgerna. Det ska jag verkligen försöka bättra mig på men jag tror att jag inte skriver för att jag inte har gjort något speciellt liksom. Fast det gör jag ju inte på veckorna heller...jaja, jag ska försöka bättra mig och jag börjar nu genast med en sammanfattning på min helg.

Ifredags var vi hemma hos herr von Ahn och bara umgicks. Jag, soffan, gustav, johan och henke. Det blev en relativ tidig kväll och jag kände min nästan utvilad på lördagen. Igår var vädret klockrent i början av dagen men lagom till att jag tog mig ut kom givetvis molnen. Jag satte mig utanför mitt grannhus på en filt och läste och det var hur skönt som helst. Vid 3-tiden gick jag in och slängde på mig lite kläder för att sedan cykla ner på gammlia och se derbyt mellan UIK och Umeå södra. UIK krossade södra och det var väl väntat. Det jag blev förundrad över medan jag satt på läktaren var att det var så otroligt mycket folk. Givetvis för att det är derby och damfotbollen har ju alltid varit stor här i umeå men detta är något jag verkligen inte är van vid. Hemma är det ju bara hockey, hockey och hockey. Och knappast damer i blickfånget! RIktigt kul med andra ord och jag hoppas det sprider sig landet igenom.

Igår blev det en lugn kväll. Jag var först lite sugen på rex med tanke på att jag inte varit där på evigheter men utgång får vänta.

Idag ser jag på UFC för första gången under de 3 år jag bott här och därefter är det dags för egen korpmatch.Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback