Piffan&Puffan smoothies

Just nu känns både min skalle och min kropp totaljävla förstörd. Men jag får helt enkelt skylla mig själv när jag trodde jag var smart och gick både på spinning och bodypump ikväll efter att ha suttit i datasalen på skolan i sju timmar(!). Inte smart någonstans men jag ska inte klaga när jag själv har bäddat som jag nu ligger.

Iallafall så känns det som att vi kommit igång med skrivandet och det känns skönt. Vågen för det!

Är det bara jag som tycker att veckorna bara springer iväg. Jag tyckte nyss att det var påsk och marsmånad och helt plötsligt befinner jag mig snart i mitten av maj. Ok, inte riktigt mitten av månaden, jag överdrog men snart är vi där och snart är sommaren här (detta blev en väldigt konstig mening men det är väl bara ett bevis på hur mitt tillstånd har artat sig efter denna dag. Det är sådana gånger som nu som min orala dyslexi gör sig påmind).

Soffan och jag har gjort Piffan &Puffan smoothies ikväll och de blev väldigt goda. Prova själv, vet ja! De bestod av:

Verums hälsoyoghurt med smak av Blåbär/Vanilj
Ekologisk lättmjölk
Blåbär plockade av min farmor i öviks mörkaste skogar
(här är det viktigt att det är blåbär från öviks skogar eftersom annars blir det inte alls lika gott)

Höfta ner allt i en bunke och mixa sedan ihop det med en stavmixer, eller något annat som kan krossa och skumma. Häll upp i glas och toppa med en isbit.

MUMMA!!!

Man kan också blanda i banan. Eller varför inte lite godis eller en daimstrut kanske?! Näe, nu spårar jag ur. Måste sova så att det blir en hyfsad människa av mig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback